Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Rekordowy rok 2014 Mercedes-Benz Polska

Dobre wyniki sprzedaży ciężarówek i aut dostawczych
13.03.2015 00:00:00
Sółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2014 roku obroty w wysokości 3.170 mln zł, co oznacza wzrost o około 14 procent w porównaniu do 2013 (2.781 mln zł). To był bardzo dobry rok dla ciężarowych Mercedesów. Firma odnotowała rekordowe wyniki rejestracji, zwłaszcza w segmencie powyżej 16 ton.
Podczas gdy rynek ciężkich pojazdów ciężarowych zmniejszył się o ponad tysiąc pojazdów, liczba zarejestrowanych Mercedesów w tym segmencie wzrosła z 2.577 do 2.737 sztuk. Udział marki zwiększył się w ten sposób z 16% do 18,3%, co jest historycznym wynikiem.
Ciągniki siodłowe i reszta
Tradycyjnie, fundamentalny wpływ na dobry wynik miała silna pozycja w segmencie ciągników siodłowych (niemal 2.300 zarejestrowanych pojazdów). Natomiast największe wzrosty odnotowały ciężkie podwozia - o niemal 20% więcej niż w 2013, ponad 450 sztuk. Bez wątpienia miała tu znaczenie ugruntowana pozycja nowego Actrosa. Po raz pierwszy na wynik wpłynął zdobywający popularność i wielokrotnie nagradzany Arocs oraz dobre perspektywy rozwoju sektora budowlanego.
W segmencie 6-16 ton co piąty rejestrowany w Polsce pojazd okazał się Mercedesem - wzrost udziałów o ponad 4 proc. Łącznie zarejestrowanie 3.065 pojazdów ciężarowych ponad 6 t dało niemieckiemu producentowi udział w polskim rynku przekraczający 18,5%.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego świetnego wyniku, choć oczywiście nie spoczywamy na laurach - komentuje Przemysław Rajewski, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Trucks. - Sukces zawdzięczmy naszym produktom i doskonale funkcjonującej sieci dilerskiej. Nowy Actros był w zeszłym roku jedynym sprawdzonym pojazdem ciężarowym spełniającym normę Euro VI, obecnym na rynku już od połowy 2011 roku. Program "EcoBestia-Fuel Duel" pomógł nam przekonać klientów do wyjątkowo niskiego spalania w naszych pojazdach. Istotna jest również zmiana mentalności polskich firm, które coraz częściej biorą pod uwagę całkowite koszty użytkowania pojazdów (total costs of ownership), a nie tylko cenę zakupu.
Technologicznym wydarzeniem roku była zdecydowanie prezentacja pojazdu przyszłości - Future Truck 2025. Jest to pierwsza na świecie autonomiczna ciężarówka. Nie tylko dostosowuje ona prędkość i odległości do warunków drogowych - trzyma się także sama wyznaczonych, nieraz krętych pasów ruchu, a nawet ustępuje drogi mijającym ją pojazdom uprzywilejowanym.
Wraz z fundacją Trucker's Life, Mercedes-Benz Polska rozpoczął program budowy otwartych siłowni dla kierowców ciężarówek. Sześć takich obiektów już powstało przy stacjach benzynowych przy najważniejszych drogach w kraju, zaś w najbliższym czasie planuje się stawiać kolejne. Zdrowie i kondycja fizyczna kierowców są bardzo ważne także z punktu widzenia bezpieczeństwa - absolutnego priorytetu Mercedesa.
Serwis
Coraz większym zainteresowaniem klientów cieszy się oferta pogwarancyjnych pakietów serwisowych, obejmujących podstawowe czynności przeglądowe w stałej, atrakcyjnej cenie. Kontynuowano również program "Ty dbasz o Mercedesa, Mercedes dba o Ciebie", w ramach którego kierowcy samochodów ciężarowych otrzymywali upominki przy wykonywaniu napraw w autoryzowanych stacjach obsługi Mercedes-Benz. W ciągu roku w stacjach zorganizowano cykl spotkań z klientami, podczas których mogli m.in. zapoznać się z pełną ofertą serwisową oraz obejrzeć dynamiczny pokaz "modelowej" naprawy samochodu ciężarowego.
Części zamienne
Elastyczna polityka cenowa, zwiększenie dostępności części Economy Line oraz skrócenie czasu dostawy do klientów zapewniły stabilny wzrost sprzedaży części. Zwłaszcza oferta oryginalnie regenerowanych części Economy Line cieszyła się zwiększonym zainteresowaniem. Uruchomiono program indywidualnie dopasowywanej oferty na naprawę dużych podzespołów - m.in. silników i skrzyń biegów. Doświadczenia z wprowadzeniem oleju MB pomogły firmie uzupełnić portfolio oferowanych przez produktów o opony i części do naczep. Planowane jest dalsze rozszerzanie dostępności produktów.
Sieć dealerska
W roku 2014 cała sieć Mercedes-Benz koncentrowała się na dalszej specjalizacji i profesjonalizacji. Był to rok istotny dla rozwinięcia działalności handlowej firmy w internecie. Jest to jeden z celów długofalowej strategii Mercedes-Benz 2020 (Best Customer Experience). Na początku ubiegłego roku ruszył projekt "Mercedes connect me", czyli oferta długoterminowego wynajmu samochodów. Równie duże znaczenie miało powstanie pierwszego internetowego salonu Mercedes-Benz Warszawa, umożliwiającego nabycie samochodu bez wychodzenia z domu.
Plany na 2015
- W 2015 roku nie planujemy większych premier. Paleta naszych samochodów ciężarowych została w pełni odświeżona i bardzo dobrze przyjęta przez rynek, co potwierdzają wyniki - mówi P. Rajewski. - Dlatego chcemy się skupić na ofercie około sprzedażowej - wynajmie długoterminowym Charterway, czy atrakcyjnych ofertach leasingowych. Stawiamy też na promocję telematyki, a zwłaszcza systemu FleetBoard, oferując jednocześnie związane z nim nowe rozwiązania. Planujemy także dalszy rozwój programu Fuel Duel (dawniej EcoBestia), w ramach którego aktualni i potencjalni klienci mają okazję porównać spalanie w swoich pojazdach innych marek, ze spalaniem w odpowiednikach Mercedesa. Dotychczas wygrywaliśmy zdecydowaną większość takich pojedynków, co bez wątpienia przyczyniło się do rynkowego sukcesu.
Sieć dealerska Mercedes-Benz Polska w 2015 r. ma być rozbudowywana. Powstaną nowe obiekty w podwarszawskich Jankach (jedyny w Polsce salon dedykowany wyłącznie sprzedaży i serwisowi samochodów dostawczych) i w Gorzowie Wielkopolskim.
Nowe stacje Mercedes-Benz
Nowy oddział Mirosław Wróbel Sp. z o.o. w Częstochowie - sprzedaż i serwis samochodów osobowych i dostawczych MB.
Nowy oddział Mercedes-Benz Sosnowiec sp. z o.o. w Będzinie - sprzedaż i serwis samochodów ciężarowych MB i Fuso.
Oddziały Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. sp. k. w Bielsku-Białej, Łodzi i Brzozie k. Bydgoszczy - modernizacja obiektów
Duda-Cars SA w Poznaniu - modernizacja obiektu
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.