Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Agregat chłodniczy pasujący także do elektryków

Autoclima oferuje urządzenie Frosty RTR-151E w wersji 12VDC/230VAC
6 listopada 2023

Ekspozycja firmy Autoclima na targach Polagra Fot. Autoclima

 
Podczas targów Polagra firma Autoclima zaprezentowała agregat chłodniczy Autoclima Frosty RTR-151E w wersji 12VDC/230VAC, przeznaczony do samochodów dostawczych, w tym także pojazdów elektrycznych.
Targi Polagra, poświęcone gastronomii i produkcji żywności, odbyły się w dniach 27-29 września w Poznaniu. Reprezentacja firm z branży motoryzacyjnej była ukierunkowana na tematykę imprezy. Wspólną ekspozycję zaaranżowały firmy Autoclima Polska i Auto-Adaptacje.
Autoclima Polska jest oddziałem włoskiej grupy Autoclima, producenta agregatów chłodniczych do małych i średnich pojazdów. Spośród kilkudziesięciu różnych modeli i wariantów tych urządzeń na wystawie promowano Frosty RTR 151E w wersji 12VDC/230VAC. Wybór nie był przypadkowy. Jest to całkowicie elektryczny agregat, przeznaczony do małych samochodów, który może być równie dobrze stosowany na pojazdach z napędem elektrycznym. Przy objętości komory chłodniczej do 5m3 może utrzymać temperaturę 0 stopni. Ma homologację ATP.
W Poznaniu zaprezentowany został wraz zabudową chłodniczą wykonaną przez firmę Auto-Adaptacje ze Skórzewa koło Poznania, która ma też w ofercie zabudowy warsztatowe, kurierskie i szereg akcesoriów, jak np. mobilne lodówki o dużej pojemności.
– Należy się spodziewać, że będzie coraz więcej samochodów elektrycznych wykorzystywanych w dostawach, zwłaszcza w centrach miast, więc wzrośnie też zapotrzebowanie na takie agregaty – mówi Tomasz Tomawski, dyrektor zarządzający Autoclima Polska Sp. z o.o. – Nowością jest wariant tego agregatu, montowany nie na dachu - część elementów montuje się pod podłogą pojazdu. To ważne z punktu widzenia użytkowników, którzy nie chcą zwiększać wysokości samochodów, bo przykładowo wjeżdżają na parkingi wielopoziomowe, podziemne, gdzie jest ograniczenie wysokości. Tajemnicą poliszynela jest to, że wielu nabywców woli mieć też takie urządzenia zamontowane w niewidocznych miejscach z innych powodów – bywa, że auta z agregatami są częściej narażone na kontrole.
Do jakich odbiorców firma adresuje prezentowany agregat?
– My współpracujemy z kilkunastoma firmami w całej Polsce, które wykonują zabudowy na podwoziach samochodów dostawczych, nie znamy ostatecznych użytkowników, ale na pewno chodzi o przewóz produktów spożywczych, można też wykorzystywać pojazdy z takim agregatem do transportu leków –wyjaśnia Tomasz Tomawski. – Oferujemy też agregaty do lekkich samochodów ciężarowych, ale zasilane w pełni elektrycznie na razie tylko do aut dostawczych, o ładowniach o pojemności kilku metrów sześciennych.
Jak zwraca uwagę nasz rozmówca, agregaty Autoclima są proste konstrukcyjnie, producent nie stosuje rozbudowanej elektroniki, łatwo jest je serwisować.
– Każdy warsztat zajmujący się chłodnictwem jest w stanie je obsłużyć, ich eksploatacja jest w miarę tania – zapewnia . Zunifikowane elementy w konstrukcji to gwarancja, że nie ma w niej pułapek.
 

Dostępne wersje:
- 12V
- 12VDC + funkcja pracy na postoju z 230VAC
- na czynnik R134a lub R1234yf

Dostępne opcje:
- wbudowana nagrzewnica wodna (korzystne przy większym zapotrzebowaniu na ciepło)
- wbudowana nagrzewnica elektryczna (12V 700W)

Agregat chłodniczy Autoclima Frosty RTR-151E w wersji 12VDC/230VAC

Przy objętości komory chłodniczej do 5m3 agregat Frosty RTR 151E w wersji 12VDC/230VAC może utrzymać temperaturę 0 stopni Fot. Autoclima

Sterownik agregatu montowany jest kokpicie samochodu – nie ma tu skomplikowanej elektroniki Fot. Autoclina

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.