Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Volkswagen LT 35 - lider z paką

Samochody dostawcze - Volkswagen LT 35 skrzynia (1997-2006)
25.09.2009 00:00:00
Volkswagen LT ma swą wierną klientelę, popyt na samochody jest duży. Największym powodzeniem cieszą się auta o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t. Pojazdy z fabrycznymi zabudowami skrzyniowymi zajmują wśród nich poczesne miejsce. Do wyboru W VW LT 35 mamy trzy silniki dieslowskie. Najmniejszym z nich jest motor wolnossący (SDI) o poj. 2,5 l, a dysponujący mocą 75 KM. Występuje głównie w wersjach krótkiej i średniej. Częściej spotykamy jednak jednostkę turbodoładowaną, o mocy 90 KM i 109 KM, bądź 2,8-litrową (130 KM). Rzadkość stanowi benzyniak (2,3 l, 143 KM).
Auta skrzyniowe produkowano na podwoziach o rozstawie osi wynoszącym 3.000 mm, 3.550 mm oraz 4.025 mm. W wariancie maksymalnym skrzynia ładunkowa ma długość 4.460 mm, czyli o 1.760 mm więcej niż w wersji najkrótszej. W wypadku skrzyń długich burty boczne są dzielone na dwie części. Po zaopatrzeniu w plandekę najmniejsze skrzyniowe LT 35 mieszczą 7 m sześc. towarów, największe 13,5 m sześc.
Do wyboru trzy silniki dieslowskie. Najmniejszym z nich jest motor wolnossący (SDI) o poj. 2,5 l, a dysponujący mocą 75 KM. Występuje głównie w wersjach krótkiej i średniej. Częściej spotykamy jednak jednostkę turbodoładowaną, o mocy 90 KM i 109 KM, bądź 2,8-litrową (130 KM). Rzadkość stanowi benzyniak (2,3 l, 143 KM). Silniki LT pracują bez problemów, jeśli są odpowiednio serwisowane - to zgodna opinia użytkowników. Można wówczas wydłużyć bezawaryjne funkcjonowanie np. wentylatora czy turbiny. Dość powszechnym problemem są usterki wtryskiwaczy, specjaliści twierdzą, że to rozwiązanie sprawdza się głównie w ciężarówkach, a w autach osobowych i dostawczych są z nim kłopoty.
Spotyka się opinie, że mało trwałe są elementy układu hamulcowego (klocki, tarcze), ale... - Większość awarii ma miejsce dopiero pomiędzy 150 a 200 tys. km przebiegu, nie ma co narzekać - mówi pan Piotr Bziuk, który swym skrzyniowym LT przejechał ponad 300 tys. km. Jak podkreśla nasz rozmówca, auto dobrze radzi sobie, holując przyczepę. Zwraca uwagę niezłe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia i podwozia, choć na łączeniach elementów blach w kilku wypadkach widzieliśmy niewielkie rdzawe plamy. Szybko zużywają się łożyska w przednich kołach. Wnętrze jest dość ascetyczne, jego funkcjonalność oceniana jest nieco niżej niż w mniejszym Transporterze. Najwięcej krytycznych uwag zbierają układ grzewczy i mało wydajna wentylacja. - Mogłoby też być nieco ciszej - sugerują użytkownicy.
Ekspert
Józef Tworzydło, mechanik z Poznania:
- Układ chłodzenia silnika, rozrząd, turbosprężarka - to dosyć wrażliwe elementy. W samochodach przeciążanych często mocno sfatygowane są elementy zawieszenia, choć generalnie rzecz biorąc, LT w tej kwestii wypada nieco lepiej od konkurentów. Niestety na nasz rynek trafia ciągle sporo egzemplarzy po przejściach, warto więc racjonalnie podejść do sprawy, a nie tylko emocjonować się korzystną ceną ewentualnego zakupu. Pozornie bardzo dobry stan może być tylko rezultatem cudów dokonywanych przez mechaników.
Plusy
Mało usterkowe jednostki napędowe (silniki plus skrzynie biegów).
Dobry stan skrzyń ładunkowych.
Solidność wykonania wnętrza.
Minusy
Sponiewierane zawieszenie w wielu egzemplarzach.
Awaryjne systemy wtryskowe.
Mało wydajny układ grzewczy i wentylacyjny.
Fabryczne dane techniczne
Auto ocenianeVW LT 35 2.5 TDI skrzynia KonkurentRenault Master 2.8 TD skrzynia
Dopuszczalna masa całkowita 3.500 kg 3.500 kg
Ładowność 1.450 kg 1.440 kg
Długość 5.700 mm 5.960 mm
Szerokość 2.050 mm 2.050 mm
Wysokość (bez ładunku, z plandeką) 2.750 mm 2.700 mm
Silnik / pojemność skokowa wysokoprężny, bezpośredni wtrysk paliwa / 2.461 ccm wysokoprężny, bezpośredni wtrysk paliwa / 2.799 ccm
Moc maksymalna 109 KM 115 KM
przy obr/min 3.500 3.500
Maksymalny mom. obr. 280 Nm 260 Nm
przy obr/min 1.900 2.000
Prędkość maksymalna 135 km/h 140 km/h
Wymiary skrzyni ładunkowej
długość 3.400 mm 3.725 mm
szerokość 1.990 mm 1.990 mm
wysokość burt 400 mm 400 mm
Ceny netto nowych części w autoryzowanych serwisach
VW LT Renault Master
Chłodnica 1.300 zł 1.260 zł
Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) 1.280 zł 1.350 zł
Reflektor 360 zł 420 zł
Tarcza hamulcowa 220 zł 190 zł
Filtr oleju 30 zł 30 zł
Filtr powietrza 50 zł 60 zł
Ceny części używanych - giełda w Przeźmierowie
VW LT Renault Master
Reflektor 140 zł 160 zł
Zderzak przedni 160 zł 165 zł
Lampa tylna 80 zł 90 zł
Chłodnica 200 zł 200 zł
Przykładowe oferty na rynku wtórnym (lipiec - sierpień 2009 r.)
Rocznik VW LT 35 skrzynia silnik / przebieg (tys. km) - cena brutto Renault Master 35 skrzynia silnik / przebieg (tys. km) - cena brutto
1997 2.5 TDI / 190 - 23,2 tys. zł 2.8 D / 341 - 21,0 tys. zł
1998 2.5 D / 315 - 25,0 tys. zł 2.8 TD / 286 - 24,0 tys. zł
2000 2.5 TDI / 246 - 27,0 tys. zł 2.8 TD / 174 - 25,5 tys. zł
2001 2.5 TDI / 227 - 32,5 tys. zł 2.2 DCI / 169 - 30,0 tys. zł
2002 2.5 TDI / 119 - 37,0 tys. zł 2.2 DCI / 200 - 34,9 tys. zł
2003 2.5 TDI / 142 - 43,0 tys. zł 2.5 DCI / 151 - 37,0 tys. zł
2005 2.5 TDI / 88 - 50,0 tys. zł 3.0 DCI / 103 - 46,0 tys. zł
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.